یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۱۸:۳۷

مدیرکل گمرکات استان بوشهر:
راه‌اندازی سامانه‌ی دوراظهاری واردات و صادرات در گمرکات بوشهر

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: برای تسریع در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و تجار سامانه‌های دوراظهاری واردات، صادرات و ترانزیت به صورت مجزا در گمرکات استان بوشهر راه‌اندازی شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، بهنام نوروزی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای استقرار سامانه‌های جامع گمرکی در استان بوشهر اظهار داشت: این سامانه‌ها نقش مهمی در تسریع خدمات گمرکی و جلوگیری از تخلفات دارد که در تمامی گمرکات 15گانه استان بوشهر مستقر شده است. وی با بیان اینکه محدودیت‌های زمانی با راه‌اندازی سامانه دور اظهاری در گمرک از بین رفته است تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه امور گمرکی و الکترونیکی شدن فعالیت‌های ترخیص کالا در گمرک، تجار و بازرگانان و صاحبان کالا بدون محدودیت زمانی و در هر ساعت از شبانه‌روز قادر به تکمیل کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک هستند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه‌های دور اظهاری واردات، صادرات و ترانزیت در گمرکات استان بوشهر خبر داد و افزود: برای تسریع در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و تجار سامانه‌های دور اظهاری واردات، صادرات و ترانزیت به صورت مجزا در گمرکات استان بوشهر راه‌انداری شده است. نوروزی با بیان اینکه انجام تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی و همچنین صدور کالا از کشور بر اساس قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی است افزود: تشریفات گمرکی منوط به تنظیم اظهارنامه گمرکی و تسلیم آن به گمرک  است و اظهارکننده باید اسناد لازم از قبیل سیاهه خرید، گواهی مبدأ، اسناد بانکی و سایر مجوزهای مورد نیاز را که مقررات و قوانین مربوطه تعیین کرده است به اظهارنامه منظم کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اظهارنامه‌های گمرکی در گمرکات اجرایی توسط اپراتورها تایپ و تحویل متقاضی می‌شد که این موضوع علاوه بر مشکلات ناشی از حضور این افراد در گمرک، سبب کندی سرعت کار گمرکات در ترخیص کالا می‌شود. مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور مشکلات ترخیص کالا برطرف شده افزود: با برطرف شدن مشکلات ترخیص، صاحب کالا می‌تواند در هر زمان از شبانه‌روز به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه نسبت به  تکمیل کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک اقدام  کند.

وی بیان کرد: قبل از راه‌اندازی این سامانه هر گمرک برمبنای تعداد اظهارنامه‌ای که می‌‌توانست در روز تایپ کند خدمات ارائه می‌‌کرد، اما اکنون علاوه بر عدم حضور ارباب رجوع در این خصوص به گمرک، سرعت کار نیز افزایش یافته است. نوروزی با اشاره به مزیت‌های سامانه جامع امور گمرکی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این سامانه در بخش صادرات، بخشی از امور ارزیابی در محل، توزین و کنترل وسایل نقلیه حامل بار به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.  وی تاکید کرد: با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در بخش ترانزیت، این سامانه به‌ طور هوشمند کنترل‌های لازم را در اظهارنامه‌ها برمبنای گمرکات مبدأ و مقصد، مجوزهای موردنیاز و یا امکان ترانزیت و یا عدم امکان آن به گمرکات و تعیین مسیر آنها  اعمال می‌کند.



  کد خبر : 3344
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :